pokercasinosports

E-sport

Generelt

Væddemål bliver indfriet ud fra kampens/turneringens/løbets officielle resultater (efter eventuel forlængelse af ordinær spilletid, medmindre andet er angivet), der bliver offentliggjort af den officielle arrangør, administrator eller myndighed på deres hjemmeside. Alle afgørelser truffet af de relevante e-sportsofficials gælder.

Et map anses for at være startet, så snart spiluret går i gang, eller et hold eller en spiller foretager en spilhandling i forbindelse med det pågældende map, herunder valg, udelukkelser og køb af våben.

Hvis en begivenhed involverer de samme to spillere eller hold, der spiller flere spil eller maps, og et eller flere spil eller maps ikke bliver spillet, fordi resultatet af begivenheden allerede er afgjort, annulleres væddemål på disse spil eller maps.

Hvis det planlagte antal runder eller maps bliver ændret, eller hvis der fejlagtigt er spilmuligheder på et andet antal runder eller maps end det faktisk planlagte antal, annulleres væddemål undtagen dem på kampens resultat (forudsat der foreligger et officielt resultat) og første map.

Kampe kan spilles bedst ud af 1, 2, 3 eller 5 maps afhængigt af den pågældende e-sport og turnering. Vinderen af kampen (kampens resultat) er den, der vinder flest maps. Uafgjort forekommer, hvis hvert hold vinder lige mange maps.

Hvis et hold skifter navn (f.eks. på grund af sponsorændringer), men holddeltagerne er de samme, gælder alle væddemål.

Datoer og starttidspunkter vises kun som information.

Afbrydelse, aflysning og udsættelse

Hvis en begivenhed aflyses, udsættes eller afbrydes og ikke færdigspilles inden for 24 timer fra det oprindelige starttidspunkt, annulleres væddemål på begivenheden bortset fra dem, der allerede er definitivt afgjort. Men væddemål på spil eller maps, der gennemføres inden for 24 timer, bliver indfriet normalt, også selvom andre spil eller maps, der skulle have været en del af samme duel, bliver annulleret eller yderligere udsat.

Vi forbeholder os retten til efter eget skøn at annullere alle væddemål indgået efter det officielle starttidspunkt (som offentliggjort på den relevante officielle hjemmeside) eller det faktiske starttidspunkt, hvis begivenheden startede før tiden. Denne regel gælder ikke for livespil.

Manglende deltagelse, opgivelse og diskvalifikation

Hvis et map ikke bliver spillet eller gives til en spiller eller et hold uden kamp eller ved opgivelse eller udeblivelse, før spillet er afsluttet, bliver væddemål på det map og duellen som helhed annulleret. Væddemål, som specifikt er på maps eller kampe, der bliver færdigspillet, gælder stadig.

Hvis der er en reserve eller "stedfortræder" for et hold i et løb, en turnering eller en kamp, gælder alle væddemål.

Hvis en spiller i en e-sport med individuelle deltagere (dvs. ikke en holdkonkurrence) trækker sig, før starten på dennes første løb eller kamp, annulleres alle væddemål på den pågældende spiller.

Fejl

Vi bestræber os på at sikre, at der ikke er nogen fejl i angivelsen af navne på e-sportsspillere og -hold. Alle væddemål gælder, når det med rimelighed kan realiseres, at det forkert stavede navn på en spiller/et hold henviser til den korrekte spiller/det korrekte hold.

Forbindelse

Hvis det officielt besluttes, at et løb, en kamp eller et map skal slutte uafgjort på grund af forbindelses- eller tekniske problemer (eller lignende), bliver alle uafgjorte væddemål annulleret.

Hvis et løb, en kamp eller et map bliver afbrudt og genoptaget fra begyndelsen efter tilladelse fra den relevante administrator eller official på grund af forbindelses- eller tekniske problemer, som ikke er spillerrelaterede, bliver alle uafgjorte væddemål annulleret.

Overgivelse

Hvis et hold overgiver sig, bliver væddemål indfriet på følgende måde:

  • Hvad angår væddemål på vinderen af et map, er vinderholdet det hold, der ikke gav op.
  • Væddemål på drager, baroner, Roshans, kaserner og kills bliver indfriet ud fra situationen på det tidspunkt, hvor overgivelsen finder sted.
  • Væddemål på tårne og inhibitors bliver indfriet, som om vinderholdet havde ødelagt det mindste antal ekstra tårne og/eller inhibitors, der teoretisk set var nødvendige for at vinde spillet, normalt fra det sted, hvor overgivelsen fandt sted.

Kampens resultat

Hvis en kamp slutter uafgjort, og det ikke var muligt at vælge uafgjort, bliver berørte væddemål annulleret. Regler for dødt løb gælder ikke.

Handicapspil

Et handicap i e-sport kan være maps eller enhver anden tællemåde i relation til kampen. I Counter Strike-kampe refererer handicapvæddemål til spillede runder.

Væddemål på turneringskampe

I en kamp med kun to hold/spillere skal begge hold/spillere deltage i turneringen, for at væddemål gælder. Hvis begge hold/spillere går videre til samme runde af turneringen, bliver alle væddemål annulleret.

Spilmuligheder på første kill/First Blood

Væddemål bliver indfriet ud fra det hold, som får det første kill i det pågældende map.

Spilmuligheder på første drage/baron

Væddemål bliver indfriet ud fra, hvilket hold som dræber den første drage/baron i det pågældende map. Hvis der ikke bliver dræbt en drage/baron, bliver væddemål annulleret.

Flest kills – 2-vejs

Væddemål bliver indfriet ud fra, hvilket hold som noteres for flest kills i det pågældende map. Hvis holdene får samme antal kills, bliver væddemål annulleret.

League of Legends

Alle ødelagte tårne tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion.

Væddemål på første inhibitor bliver indfriet ud fra, hvilket hold som udsletter den første inhibitor i det pågældende map.

Alle ødelagte inhibitors tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion. Med hensyn til væddemål på antallet af ødelagte inhibitors tæller hver af de seks inhibitors kun én gang, selv når de er blevet ødelagt, er genopstået og ødelagt igen. Hvad angår væddemål på den næste ødelagte inhibitor, tæller hver ødelæggelse af en inhibitor for sig selv, også selvom den er genopstået og bliver ødelagt for anden gang eller mere.

Med hensyn til væddemål på det næste hold, der når et bestemt mål eller det meste af et bestemt mål, og hvor der kan spilles på "ingen af holdene" eller "uafgjort", og det bliver udfaldet, tabes væddemålene på begge hold. Hvis denne valgmulighed ikke findes, og ingen af holdene vinder, annulleres alle væddemål på spilmuligheden.

DOTA2

Alle ødelagte tårne tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion.

Alle ødelagte kaserner tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion. Ranged- og melee-kaserner i hvert par tæller som separate kaserner, så hvert hold har i alt seks kaserner.

Med hensyn til væddemål på First Blood skal transmissionen eller den officielle API-score registrere det pågældende kill som "First Blood". Hvis f.eks. et kill fratages af en holdkammerat, tæller det muligvis ikke som "First Blood" (uanset om det registreres som et kill i transmissionens kill-tæller), og i så fald tæller det ikke som "First Blood" ved indfrielse af væddemålet.  

Det hold, der rammer Roshan sidst, som bestemt af transmissionen eller spillets API, hvor en sådan er tilgængelig, anses for at have dræbt Roshan uden hensyntagen til den spiller, der får fat i Aegis of the Immortal.

Væddemål på første Aegis bliver indfriet ud fra, hvilket hold som får fat i den første Aegis i det pågældende map. Hvis Aegis slet ikke bliver opsnappet i et map, bliver væddemål annulleret.

Counter Strike: GO

De fleste væddemål på maps er baseret på det planlagte antal runder (normalt bedst ud af 30) eksklusive ekstra runder, der spilles i tilfælde af uafgjort. Men hvis en spilmulighed på vinderen af et map findes uden valget "uafgjort", bliver væddemål indfriet til fordel for den samlede vinder af et map (inkl. eventuel forlænget spilletid).

FIFA/EA Sports FC

Kampens resultat – 3-vejs

Væddemål bliver indfriet ud fra resultatet af ordinær spilletid inkl. tillægstid. Forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence tæller ikke med.

Draw No Bet

Væddemål bliver indfriet ud fra resultatet af ordinær spilletid inkl. tillægstid. I tilfælde af uafgjort bliver væddemål annulleret.

Dobbeltchance

Med dobbeltchance kan du dække to ud af tre af kampens mulige udfald med ét væddemål. "Hjemmehold og uafgjort" går hjem, hvis hjemmeholdet vinder, eller kampen slutter uafgjort. "Udehold og uafgjort" går hjem, hvis udeholdet vinder, eller kampen slutter uafgjort. "Hjemmehold og udehold" går hjem, hvis hjemmeholdet eller udeholdet vinder kampen.

 

De generelle væddemålsregler gælder for alle kategorier af væddemål og spilmuligheder, der ikke er nævnt i reglerne for specifikke sportsgrene.