pokercasinosports
pokercasinosports

Kort: uautoriseret eller dobbelt debitering på kontoudtog

Hvis du ser en debitering for et afvist indbetalingsforsøg eller dobbelt debitering for den samme overførsel på kontoudtoget for dit kort, kan det være en autorisationsdebitering fra din kortudsteder.

Hvad er en autorisationsdebitering?

Når du indbetaler, laver din kortudsteder først en autorisationsdebitering for at sikre, at du har nok penge til overførslen.

De debiteringer kan forekomme ved afviste overførsler og godkendte overførsler (i form af en dobbelt debitering). Når en indbetaling bliver godkendt, trækkes beløbet fra dit kort, men du kan nogle gange se endnu en debitering på samme beløb på dit kontoudtog. Denne anden debitering henviser til de penge, der indledningsvist blev sat til side til autorisationsdebiteringen. De penge skulle gerne automatisk blive frigivet inden for 10 hverdage, så du kun har fået trukket pengene én gang pr. indbetaling.

Autorisationsdebiteringer frigives som regel automatisk efter 10-30 hverdage afhængigt af kortudstederen. Kontakt din bank eller kortudsteder for at høre deres politik om frigivelse af tilbageholdte midler.

Hvad skal jeg gøre for at få mine penge tilbage?

Debiteringen fremgår stadig af dit officielle kontoudtog 10 hverdage efter den afviste transaktion:

  • Send os et skærmbillede eller digitalt billede af dit kontoudtog.
  • Sørg for, at den uautoriserede debitering og alle transaktioner fra den dag til den aktuelle dato kan ses på kontoudtoget.

Debiteringen omhandler en dobbelt debitering for den samme transaktion og fremgår stadig af dit kontoudtog 10 hverdage efter den oprindelige debitering:

  1. Kontakt din kortudsteder for at bekræfte, om transaktionen er blevet indfriet.
  2. Hvis den er, skal du bede om et ARN (Acquirer Reference Number) for den pågældende transaktion.
  3. Send os det ARN samt en scannet kopi eller et skærmbillede af dit bankkontoudtog. Alle transaktioner fra dagen før den oprindelige debitering til den aktuelle dato skal kunne ses på kontoudtoget.

Når vi modtager oplysningerne, kan vi undersøge sagen hos vores betalingsbehandler.

Bemærk, at vi ikke kan igangsætte en undersøgelse hos dem, før der er gået 10 hverdage.

Hvis du fortsat har problemer med at indbetale med dit kort, bør du vælge en anden betalingsmetode i banken.

Vigtigt:

Hvis hele dit kort- eller kontonummer er vist på dit bankkontoudtog, skal du redigere billedet og sløre visse oplysninger, inden du sender det til os. Ellers kan vi ikke behandle dokumentet og bliver i stedet nødt til at slette det. Eksempel:

  • Er det et kortnummer, skal du udskifte alt med asterisker bortset fra de første seks og de sidste fire cifre (f.eks. 444444******4444).
  • Er det et andet nummer, skal du udskifte alt med asterisker bortset fra det første og de sidste fire cifre (f.eks. 7*****7777).
  • Er det et IBAN-nummer, skal du udskifte alt med asterisker bortset fra de første to bogstaver og de sidste fire cifre (f.eks. XX******************1234).

Var denne artikel nyttig?


Kan du ikke finde det, du leder efter?