Hvis du ser en debitering for et afvist indbetalingsforsøg eller dobbelt debitering for den samme overførsel på kontoudtoget for dit kort, kan det være en autorisationsdebitering fra din kortudsteder.
Når du indbetaler, laver din kortudsteder først en autorisationsdebitering for at sikre, at du har nok penge til overførslen.
De debiteringer kan forekomme ved afviste overførsler og godkendte overførsler (i form af en dobbelt debitering). Når en indbetaling bliver godkendt, trækkes beløbet fra dit kort, men du kan nogle gange se endnu en debitering på samme beløb på dit kontoudtog. Denne anden debitering henviser til de penge, der indledningsvist blev sat til side til autorisationsdebiteringen. De penge skulle gerne automatisk blive frigivet inden for 10 hverdage, så du kun har fået trukket pengene én gang pr. indbetaling.
Autorisationsdebiteringer frigives som regel automatisk efter 10-30 hverdage afhængigt af kortudstederen. Kontakt din bank eller kortudsteder for at høre deres politik om frigivelse af tilbageholdte midler.
Debiteringen fremgår stadig af dit officielle kontoudtog 10 hverdage efter den afviste transaktion:
Debiteringen omhandler en dobbelt debitering for den samme transaktion og fremgår stadig af dit kontoudtog 10 hverdage efter den oprindelige debitering:
Når vi modtager oplysningerne, kan vi undersøge sagen hos vores betalingsbehandler.
Bemærk, at vi ikke kan igangsætte en undersøgelse hos dem, før der er gået 10 hverdage.
Hvis du fortsat har problemer med at indbetale med dit kort, bør du vælge en anden betalingsmetode i banken.
Vigtigt:
Hvis hele dit kort- eller kontonummer er vist på dit bankkontoudtog, skal du redigere billedet og sløre visse oplysninger, inden du sender det til os. Ellers kan vi ikke behandle dokumentet og bliver i stedet nødt til at slette det. Eksempel: